Zdrowe ciasto z cieciorki z truskawkami i czekoladą

Nie wiem jak to jest z Wami, ale ja na połączenie wyrazów "ciasto" i "zdrowe" reaguję sporym zainteresowaniem. Dzisiaj proponuję Wam hit weekendu, czyli kakaowe ciasto z... ciecierzycy. Kto już próbował ciasta fasolowego ten wie, że posmaku roślinnego absolutnie w deserze nie wyczuje. Bardzo sycące, idealne do kawy, a nawet jako słodkie śniadanie. 

Na keksówkę, czas wykonania: 15 minut + 40-50 minut pieczenia
- 2 puszki ciecierzycy gotowanej na parze
- 2 jajka
- 2 łyżki kakao
- 2 łyżki mąki pełnoziarnistej
- łyżeczka cynamonu
- 120 g jogurtu naturalnego
- łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody oczyszczonej
- 8 łyżek brązowego cukru (można zastąpić miodem/słodzikiem/ksylitolem/syropem z agawy)
- garść żurawiny i pokrojonych suszonych śliwek
- garść truskawek
- 2 paski gorzkiej czekolady

1) Piekarnik grzejemy do 190 stopni.
2) Wszystkie składniki oprócz owoców blendujemy na gładką masę. Jeśli miejscami zostaną kawałki ciecierzycy w niczym to nie przeszkadza, będą widoczne na przekroju ciasta.
2) Do masy dodajemy żurawinę i śliwki, mieszamy łyżką.
3) Masę wylewamy do keksówki, i wstawiamy do piekarnika na 40-50 minut (gotowość sprawdzamy poprzez wbijanie w ciasto patyczka, wyciągamy gdy będzie suchy).
4) Na wierzchu układamy truskawki, polewamy roztopioną gorzką czekoladą.

Najlepiej smakuje następnego dnia, o ile wytrwacie tyle w oczekiwaniu :)
Smacznego!





Podziel się:

23 komentarze

  1. A dałoby się tak zrobić z ciecierzycy nie z puszki? Takiej którą samemu trzeba ugotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko najpierw musisz namoczyć ją przez 12h w wodzie, a potem gotować przez pół godziny.

      Usuń
    2. Wiem, bo cieciorka ze szpinakiem to jedno z moich ulubionych dań :)
      dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
    3. Takiego połączenia jeszcze nie jadłam, ale brzmi zachęcająco :)

      Usuń
    4. Pyszne jest, polecam :)
      a jeszcze mam pytanie, to tej cieciorki ile gram wychodzi na całe ciasto?

      Usuń
    5. Użyłam dwóch puszek 310 gram firmy Bonduelle :)

      Usuń
  2. Idealne to ciasto. Z ciecierzycy jeszcze przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być wyjątkowe ciasto. Chętnie spróbuję (:

    OdpowiedzUsuń
  4. jak dla mnie propozycja idealna, kocham ciecierzycę w każdej postaci, w wypiekach wybitnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentuje się to niesamowicie, a do tego jest z mojej ukochanej ciecierzycy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne ciacho, do tego tylko szklanka koktajlu i podwieczorek jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie mnie kuszą ciasta ze strączków. Ciecierzyca to chyba mój ulubiony ''strączek'' i od takiego ciasta właśnie zacznę ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O nieee, nie mam piekarnika... :<

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurczaki! Świetna propozycja!
    Po pierwsze wygląda pysznie, jestem zauroczona wręcz. Po drugie.. To jest zdrowe! Wszystko czego potrzebuję! :)
    Zostaję u Ciebie na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
  10. Do tej pory robiłam ciasta fasolowe, czas się skusić na cieciorkę, bo ją uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w mieszkaniu 2 puszki ciecierzycy konserwowej i zastanawiam się czy mogę ją dodać zamiast ciecierzycy gotowanej na parze? Będzie jakaś różnica? :)

    OdpowiedzUsuń