Pomysły na zdrowe posiłki do pracy i szkoły


Nie da się ukryć, że większość z nas poza domem spełnia zdecydowaną większość tygodnia.
Z doświadczenia wiem, że jeśli nie zaopatrzę się w pojemniczek z drugim śniadaniem na wynos, to kupno czegokolwiek wartościowego w sklepie jest co najmniej trudne. Przedstawiam Wam kilka pomysłów na zdrowe, smaczne i proste dania, które z powodzeniem możecie zabrać ze sobą do pracy lub szkoły.


Wszystkie moje przepisy, które możesz zabrać ze sobą na wynos znajdują się TUTAJ. Propozycji jest naprawdę wiele, dlatego podzieliłam je na kilka kategorii :)

Na słono - wszystkie przepisy z danej kategorii dostępne po kliknięciu w link.
1) Tortille, naleśniki


2) Wytrawne omlety - 12


3) Sałatki



4) Bułki


5) Hummus z warzywami, pasztet z soczewicy


6) Kasza/ryż/makaron + mięso + warzywa


Na słodko
7) Muffinyciastociasteczka



9) Musli, granola + jogurt + owoce, owsianka


10) Omlet, pancakes - omlet możecie pokroić na cztery części, dzięki czemu łatwiej będzie go spakować do boxa :) Wszelkie polewy zabierzcie w osobnym pojemniczku, inaczej placki je wchłoną i będą niesmaczne. Owoce najlepiej skropić sokiem z cytryny, aby nie poczerniały.


Co jeśli zaspałeś/nie miałeś ochoty/siły/weny i nie przygotowałeś sobie żadnego drugiego śniadania? Nie panikuj, z tej sytuacji też można wybrnąć :) Oto kilka moich propozycji jak poradzić sobie w kryzysowej sytuacji:

1) pełnoziarnista bułka + serek wiejski/kefir/maślanka/jogurt naturalny - najlepszy będzie kefir lub maślanka, butelki można łatwo zakręcić, a ich spożycie nie wymaga posiadania łyżeczki :) Jeśli jednak macie ochotę na serek, zawsze możecie zapytać czy w sklepie nie ma patyczków do lodów.

2) suszone/świeże owoce + serek wiejski/kefir/maślanka/jogurt naturalny - tutaj moim faworytem są banany, które wystarczy obrać ze skórki.

3) orzechy/mieszanka studencka - czyli moja największa słabość ;)


4) gotowa zupa krem, np. firmy Marwit - całkiem niezły skład, smakowo mnie osobiście nie powalają, ale na kryzysowe sytuacje jak znalazł :)

5) jednodniowe soki warzywne/owocowe - szukajcie ich w lodówkach

6) gotowa sałatka - za ich smakiem również nie przepadam, ponieważ zawierają więcej sałaty niż dodatków, poza tym mam wątpliwości co do świeżości i pochodzenia tych produktów, ale jeśli macie do wyboru cheeseburgera czy sałatkę, to zdecydowanie lepiej wybrać to drugie

7) ciasteczka owsiane/gryczane/amarantusowe/jaglane - w tym przypadku poświęćcie dłuższą chwilę na przeanalizowanie składu, ponieważ bardzo łatwo skusić się na napis "zdrowe" albo "fit", pod którym kryje się cała masa syropu glukozowo-fruktozowego lub tłuszczu palmowego. Im krótsza lista tym lepiej :)

Mam nadzieję, że post okaże się przydatny i z chęcią przetestujecie moje propozycje posiłków na wynos :) Co zabieracie ze sobą do pracy/szkoły? Żyjecie "na pudełkach"? :)

Podziel się:

12 komentarze

  1. Fajnie mieć taki zbiór wszystkich przepisów. Na pewno się zainspiruję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zmieniłam swój styl życia i tylko takiego postu mi brakowało! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Twoje dania, ja podpatrzę i zrobie któreś z makaronem! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś już ostatniego makaronu z łososiem i cukinią :D? Pyyyycha!

      Usuń
  4. Tyyle pyszności w jednym miejscu <3

    OdpowiedzUsuń
  5. natknęłam się przypadkiem na Twojego bloga, ale coś czuję że będę tu zaglądać dość często ;) tyle fajnych,dietetycznych przepisów, do tego proste i niewymagające jakoś szczególnie wymyślnych składników :D fajnie że można znaleźć w internetach tak przydatne stronki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Daria, bardzo mi miło i zapraszam częściej :)!

      Usuń
  6. Ja zwykle robię ryż z jakimś mięskiem i dodatkami, teraz wiem co zrobić gdy mi się nie będzie chciało tego robić.;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, bardzo sie cieszę z tego postu. Bardzo mi to pomoże;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazwyczaj coś piekę, najczęściej ciasteczka i noszę je do szkoły ;)

    OdpowiedzUsuń