Fit ciasto marchewkowe


W odróżnieniu od ciasta z fasoli czy buraków, nikogo już chyba nie zdziwi deser z marchewki. Klasyka! Dzisiaj przedstawiam Wam moją dietetyczną wariację na temat marchewkowca.


Lista zakupów:
spód
- 6 średnich marchewek startych na tarce o drobnych oczkach
- 4 jajka
- ok. 15 łyżek mąki owsianej (można zmielić płatki, ja użyłam gotowej)
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki oleju kokosowego
- 3 łyżki kakao
- 3 łyżki miodu
góra
- serek naturalny np. Almette + 2 łyżki miodu
- prażone migdały

Krok po kroku:
1) Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy te pierwsze w osobnej misce (ja zrobiłam to trzepaczką, ale jeśli użyjecie miksera to ciasto wyrośnie nieco wyższe).
2) Do żółtek dodajemy mąkę, proszek, kakao, olej, miód i mieszamy. Jeśli masa jest za sucha i ciężko jest połączyć składniki, możemy dodać odrobinę wody. Uzyskaną masę łączymy z białkami i startą marchewką ciągle mieszając.
3) Pieczemy w 180 stopniach (góra-dół) przez 45 minut.
4) Kiedy ciasto ostygnie dekorujemy je masą (serek+miód) i prażonymi migdałami.

Smacznego!

Podziel się:

21 komentarze

  1. Ooo marchewkowe to jedno z moich ulubionych, świetny przepis, bardzo smacznie wygląda. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmm na takie ciacho na pewno bym się skusiła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Prażone migdały, serek i ciasto marchewkowe to strzał w 10! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie prezentuje się to ciacho! Przy najbliższej okazji wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne ciasto, z tym serkiem na górze to strzał w dziesiątkę, zazwyczaj nie mam pomysłu na zdrowe udekorowanie na takie fit ciasta :) a teraz już będę wiedziała, że Almette bardzo dobrze do tego się nadaję

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Twoje przepisy! Korzystam i polecam innym :)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka jest średnica foremki? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ono nie rosnie, nie ma tam drozdzy ani proszku do pieczenia :)

      Usuń
    2. Przecież dałaś w składnikach proszek do pieczenia :)

      Usuń
    3. O kurcze, myślałam, że komentarz dotyczył innego ciasta :) Tak czy siak ono nie jest z tych zbyt mocno zwiększających swoją objętość.

      Usuń
  10. Czy mąka żytnia pełnoziarnista się sprawdzi? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Moze byc maka kokosowa zamiast owsianej?:>

    OdpowiedzUsuń
  12. Ewka, czy takie ciacha z warzyw ( fasola, burak, marchew itp.) zawsze wychodzą takie mokre i jakby zakalcowate czy ja coś źle robię? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą wychodzić mokre, ale dla pewności spróbuj dłużej potrzymać w piekarniku :)

      Usuń