Dietetyczne pancakes


Chyba zdążyliście już zauważyć, że uwielbiam śniadania. O zrobieniu takich placuszków myślałam już dłuższy czas, ale wydawało mi się, że muszę zakupić odpowiednią patelnię, że będzie z tym dużo roboty i że nie jest to takie dietetyczne danie. Wczoraj siedząc po uszy w nauce dopadła mnie ochota na coś słodkiego. Zaglądam do lodówki, a tam jajko i resztka mleka. Typowa zawartość studenckiej lodówki w gorącym okresie sesji. Potrzeba matką wynalazków i tak powstał przepis na pancakes. 


Lista składników na 4 placuszki:
- 1 jajko
- 40 ml mleka
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka ksylitolu
- 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
- olej kokosowy do smażenia
- ulubione dodatki - u mnie miód i truskawki

Krok po kroku
1) Jajko i mleko mieszamy trzepaczką w misce.
2) Dodajemy suche składniki i mieszamy do połączenia składników do konsystencji gęstej śmietany.
3) Patelnię smarujemy tłuszczem (pędzelkiem, albo nasączonym ręcznikiem papierowym) i rozgrzewamy.
4) Na patelni formujemy placki równej wielkości (np. 1,5 łyżki) , przerzucamy na drugą stronę, gdy na powierzchni pojawią się bąbelki powietrza (a jak się nie pojawią, to jak się zarumieni dół - sprawdzamy odchylając nożem).

Smacznego! 








Podziel się:

23 komentarze

  1. ale przepysznie wyglada :) robię podobnie, ale jednego dużego placka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, super pomysł kiedy już na maksa się spieszymy i nie ma czasu na przewracanie naleśników :)

      Usuń
  2. Na takie placki zawsze jest dobra okazja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne placuszki, a te truskawki- mniam:)
    W sumie pancakes robię bardzo podobnie, ale zawsze ubijam białko i wychodzą one jeszcze bardziej puszyste;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, placuszki wspaniałe. Wyszły naprawdę smaczne. Jeśli nie masz nic przeciwko, wykorzystam ten przepis na swoim blogu, oczywiście z przekierowaniem na twojego.

    http://oczamiflinqi.blogspot.com/2015/07/odchudzone-pancakes-co-by-tu-wiele.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie wyglądają. U mnie również przepisy na pancakes :D
    dominikamorys.blogspot.com zapraszam
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam je dzisiaj, ale wyszły surowe w środku :( A taką miałam na nie ochotę.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio próbowałam zrobić pancakesy i wyszły mi pyszne, na pewno spróbuje też Twojego przepisu, bo je uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ile maja kalori te 4 placuszki?

    OdpowiedzUsuń
  9. A ile maja kalori te 4 placuszki?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszły super :) Zamiast cukru z wanilią dodałam brązowy :) Ale pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie ma cukru waniliowego a WANILINOWY ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy zamiast całego jajka można by użyć same białko, ubite wcześniej na sztywno? Czy pancakes wtedy by wyszły? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje kompletnie nie wiem czemu są płaskie jak podeszwa...używam mąki żytniej, robilam 3 podejścia i nic�� są niby smaczne, ale w ogóle nie rosną, co może być tego przyczyną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj nałożyć większą ilość ciasta żeby wyszły większe ;)

      Usuń
  14. Stop, a może być cukier wanilinowy?
    Wyglądają przepysznie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być nawet bez niego :) Często słodzę te pancakesy dopiero dodatkami.

      Usuń