Ryż na mleku z jabłkami i cynamonem


Wczoraj dopadła mnie ochota na obiad na słodko. Przypomniał mi się smak ryżu z jabłkami i cynamonem i wiedziałam, że dopóki go nie zrobię będzie za mną chodzić :) Znacie to uczucie? Wyszedł kremowy, o moim ulubionym cynamonowym zapachu i smaku jabłecznika. 
Niebo w gębie! Kto ściśle liczy kalorie może zamienić biały ryż na brązowy czy na kaszę jaglaną ugotowaną na wodzie - mnie marzył się konkretny smak z dzieciństwa.


Na 3 porcje, czas przygotowania: 30 minut
- 2 saszetki ryżu
- 4 jabłka
- 2 łyżki cynamonu
- ok. 2,5 łyżki miodu
- cukier waniliowy do smaku
- garść rodzynek
- 2 kubki mleka

Krok po kroku
1) Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Ja zrobiłam to rano przed wyjściem na zajęcia, a potem mogłam od razu gotować go w mleku.
2) Myjemy, obieramy jabłka i trzemy za pomocą tarki.
3) Do jabłek dodajemy cynamon, rodzynki, cukier waniliowy do smaku (zależy od słodkości jabłek). Podgrzewamy na patelni.
4) Ryż gotujemy w mleku na najmniejszym palniku na najsłabszym płomieniu ciągle mieszając, aby się nie przypalił, aż wchłonie mleko i osiągnie pożądaną przez nas konsystencję. Na koniec dodajemy miód i mieszamy.
5) Wykładamy ryż do miseczek, na nim układamy ciepłe jabłka.

Smacznego!



Podziel się:

16 komentarze

  1. Teraz to nam narobiłaś smaka i będzie to za nami chodzić tygodniami jeśli się nie zaspokoimy xD haha
    Ah dzieciństwo daje o sobie znać przy takich szybkich deserach/śniadaniach/obiadkach. Kiedyś nie było dostępnych tylu słodyczy i innych łakoci więc babcie i mamy starały się w różny sposób dogodzić dzieciakom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kiedy zrezygnowałam z kupnych słodyczy w ogóle za nimi nie tęsknię, a jak mam ochotę na coś słodkiego to jest to coś tego typu :) Smaczniejsze i zdrowsze, babcie wiedziały co dobre :)!

      Usuń
  2. to smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, tak znam to uczucie;)
    W sumie nigdy nie jadłam takiego dania, a przecież jest takie oczywiste i proste, a smakuje na pewno wyśmienicie. Zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak wypróbujesz, to jest po prostu pyszne! :)

      Usuń
  4. Ja również przyznam że nie jadłam, muszę koniecznie spróbowac :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jabłka, cynamon, ryż, pyszności same;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, ja jestem ogromną fanką cynamonu, mogłabym go dodawać do prawie każdego dania :)

      Usuń
  6. Moja potrawa z dzieciństwa razem z racuchami :) uwielbiam jeszcze taki ryż zapiec i wtedy wydobywa się ten najlepszy aromat jabłka z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ryż na mleku i podobnie jak Ty mogłabym dodawać cynamon gdzie tylko to mozliwe :D

    OdpowiedzUsuń