Omlet z amarantusem i warzywami


Pysznie, ekspresowo i kolorowo! A przy okazji bezglutenowo, jeśli ktoś z Was stosuje taką dietę :) Mój nowy lider wśród omletów, polecam!


Lista składników na 1 omlet, czas wykonania 15 minut:
- 3 plastry szynki drobiowej
- 2 jajka
- 4 łyżki amarantusa ekspandowanego
- 2 łyżki szczypiorku
- 1/4 papryki czerwonej
- 2 łyżki słonecznika
- olej do smażenia (ja użyłam kokosowego)
- pieprz i sól do smaku

Krok po kroku:
1) Szynkę, paprykę i szczypior kroimy w kostkę. Mieszamy z jajkami, amarantusem, słonecznikiem i przyprawami.
2) Wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy pod przykryciem do zarumienienia z każdej strony. Najlepiej przy przewracaniu pomóc sobie pokrywką, aby zachować kształt omleta.

Smacznego!




Kcal: 335, B: 26, W: 16, T: 17
Sprawdź moje inne pomysły na wykorzystanie amarantusa tutaj :)

Podziel się:

14 komentarze

  1. Pysznie wygląda!

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. pychota! Uwielbiam amarantusa, stąd zakładam, że omlet smakował nieziemsko :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pozywne danie i zdrowe- takie właśnie powinno być odżywianie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och dawni nie jadłam już omleta w takiej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. za pewne smakuje pysznie :) musze spróbować, bo omletu z amarantusem jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do takiego polaczenia zainspirowaly mnie ciastka z amarantusa, jajek i bakalii, w takiej wersji smażonej z warzywami zamiast rodzynek jest równie pysznie :)

      Usuń
  6. Dawno nie jadłam takiego omletu, a szkoda, bo chętnie bym zjadła! Zwłaszcza z tym amarantusem, pyszności. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno spróbuję, ale bez szynki i moje pytanie - wyjdzie bez oleju? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie probowalam, ale proponuje dla pewnosci odrobinka dowolnego tluszczu posmarowac :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile taki omlet może mieć kalorii ? :)

    OdpowiedzUsuń