Proste ciasteczka z masła orzechowego

Nie wiem jak u Was, ale u mnie za oknem coraz pochmurniej. Niby dopiero zaczyna się sierpień, a z powodu niekorzystnej aury ogarnia mnie powoli chęć na testowanie jesiennych przepisów. Nawet gdy biegnę po lesie czuję już w powietrzu zapach grzybów. Z tego powodu zapominam dzisiaj o sezonowych produktach i dodaję przepis na ciasteczka z moim ulubionym składnikiem - masłem orzechowym. Wiadomo, że masło wyjadane prosto ze słoika smakuje zdecydowanie najlepiej, ale postanowiłam poświęcić kilka łyżek na stworzenie jakiegoś bardziej konkretnego posiłku :)


Lista składników na 8-10 ciasteczek:
- 3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 łyżki masła orzechowego (Ja użyłam kremu z nerkowców, który możecie dostać tutaj. Składa się w 100% z samych orzechów, dlatego jeśli tak jak ja nie posiadacie wystarczająco silnego sprzętu do stworzenia własnego masła orzechowego, polecam wybranie właśnie tego produktu. Jeśli zdecydujecie się na użycie sklepowego masła orzechowego dokładnie sprawdźcie, czy nie zawiera cukru - wtedy można pominąć miód)
- 2 łyżki miodu (ja użyłam akacjowego)
- 1/2 szklanki mleka (jak użyjecie sojowego, to będzie wegańsko)

Krok po kroku:
1) Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
2) Wszystkie składniki dokładnie mieszamy łyżką.
3) Na blaszce formujemy łyżką ciasteczka i pieczemy przez ok. 12 minut (do przyrumienienia dołu).
4) Można posypać płatkami migdałów do dekoracji.

Smacznego!





klik 

Podziel się:

18 komentarze

  1. U mnie też szaro..
    Ja nie przepadam za domowymi ciasteczkami. Kiedyś robiłam amaretto i mi się rozpłynęły podczas pieczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się zrażać jednym potknięciem :) Wypróbuj jakiś prostszy przepis (na przykład ten :P), a na pewno zmienisz zdanie na temat ciasteczkowych wypieków :)

      Usuń
  2. Jeśli zmielę płatki owsiane na mąkę tak żeby było jej 3/4 szklanki tak jak w przepisie to mogę ich użyć zamiast zwykłej mąki? Czy ciastka nie wyjdą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odpowiedziałaś, ale i tak zrobiłam po swojemu i ciastka wyszły fantastycznie, także polecam zrobić ze zmielonych płatków owsianych :)
      I teraz nie wiem jak się powstrzymam od zjedzenia wszystkich naraz ;p

      Usuń
    2. Przepraszam, dopiero zauważyłam ten komentarz! Faktycznie z mąką owsianą też wyjdą, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię takie ciasteczka, a dodatek masła orzechowego to zawsze najlepszy dodatek! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie zaśliniam monitor! Ciastka z masłem orzechowym?! :) Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny przepis! Ciacha idealne na weekend ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie otworzyłam tego masła, a zapowiada sie bosko :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze zrobic te ciasteczka😆odstawiam slodycze wiec bedzie doskonaly domowy deser 😃

    OdpowiedzUsuń
  8. moje smakują jak papier... :/

    OdpowiedzUsuń
  9. moje przypominają trochę biszkopciki i nie mam pojęcia czy tak powinno być? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, powinny przypominac delikatne orzechowe biszkopciki :)

      Usuń
  10. Te ciastka wychodzą cudne! Od tego przepisu stałam się fanką Twojego bloga :) wreszcie znalazłam całą masę przepisów ze składnikami, których używam na codzień. Ubóstwiam Cię!

    OdpowiedzUsuń