Zdrowe "drożdżowe" ciasto z truskawkami

Dla wszystkich fanów drożdżowego proponuję jego zdrowszy odpowiednik. Nie ma w nim ani grama drożdży, ale smakuje i wygląda bardzo podobnie. Do tego słodkie działkowe truskawki i migdałowa posypka... Na efekty nie musiałam długo czekać, ciacho zniknęło ze stołu w dwie godziny, polecam!

Lista składników
- 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
- 1 szklanka oleju
- 4 jajka
- 4 łyżki miodu
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 kg truskawek
- 6 łyżek płatków migdałów
- 30 ml mleka

Krok po kroku
1) Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. 
2) Jajka mieszamy z olejem (można trzepaczką, nie używałam miksera).
3) Dodajemy przesianą przez sitko mąkę, potem proszek do pieczenia. Mieszamy z płynnymi składnikami do uzyskania konsystencji gęstej śmietany, w razie potrzeby dolewamy wody lub mleka oraz dodajemy miód.
4) Masę wylewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
5) Na wierzchu układamy truskawki (większe możemy pokroić na pół).
6) Pieczemy przez 45 minut.
7) Posypujemy płatkami migdałów.

Smacznego!





Podziel się:

16 komentarze

  1. Super przepis! :) Czegoś takiego mi było trzeba! Będzie pieczone, jak nic! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się wyboooornie. :-) Chyba muszę sama je zrobić. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. z połowę sama chętnie bym wszamała :P a z ciekawości, dlaczego bez drożdży, "cieszą się" jakąś złą opinią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam nic do drożdży, po prostu prawdziwe ciasto drożdżowe robi się dużo dłużej, bo trzeba poczekać aż wyrosną :) a mój oszukaniec jest ultra szybki :)

      Usuń
    2. Witam chcialabym sie zapytac czy mąke pelnoziarnista moge zastapic np.Maka kokosowa lub razowa?

      Usuń
    3. Nie robiłam nigdy z innej mąki tego ciasta, możesz spróbować z razową :)

      Usuń
  4. Uwielbiam ciasta drożdżowe, ale takiego oszukańca też bym z chęcią zjadła ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Drożdżowe zawsze i wszędzie! Uwielbiam :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto drożdżowe bez drożdży, tego jeszcze nie widziałam. Ale faktycznie wygląda jak oryginał;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam wczoraj, ale ze śliwkami. Dzisiaj wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy moge zastapic pelnoziarnista mąke np.kokosowa?

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam, ale z jabłkami- Pycha! Teraz studzi się dietetyczny sernik z jabłkiem i gruszką :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam, ale z jabłkami- Pycha! Teraz studzi się dietetyczny sernik z jabłkiem i gruszką :D

    OdpowiedzUsuń