Ekspresowy fit murzynek


Są takie ciasta, których przygotowanie zajmuje dosłownie 15 minut, są zdrowe, pyszne, doskonałe gdy nachodzi nas ochota na "coś słodkiego", a wszystkie składniki mamy pod ręką. Mój ekspresowy fit murzynek to jedno z nich, sprawdźcie sami :) 





Lista składników na keksówkę
- 3 obrane i pokrojone w drobną kostkę jabłka
- 1 rozgnieciony, dojrzały banan
- garść suszonej żurawiny
- garść pokruszonych orzechów (u mnie migdały i nerkowce)
- 3 łyżeczki gorzkiego kakao
- 3 łyżki miodu/można zamienić na daktyle
- 1 łyżka mąki pełnoziarnistej
- 1 łyżeczka sody
- 2 jajka

Krok po kroku
1) Do połączonych ze sobą suchych składników dodajemy owoce i orzechy. Zalewamy dobrze rozkłóconymi w osobnej miseczce jajkami i mieszamy całość łyżką do połączenia składników.
2) Masę przekładamy do keksówki i pieczemy przez 40 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.

Smacznego!

Podziel się:

22 komentarze

  1. Wygląda pysznie! Zrobię go dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie wypieki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie przepisy lubię - proste i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczne, ale co zrobić by nie wychodziło takie mokre? Trzymałam prawie godzinę w piekarniku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dołączam się do pytania

      Usuń
    2. To ciasto powinno być wilgotne, ale jeśli "mokre" oznacza rozpadające się i niedopieczone, to dodajcie trochę więcej mąki, ewentualnie zwiększcie temperaturę pieczenia. Ja jeszcze nie spotkałam się z tym problemem :)

      Usuń
  5. o jakich wymiarach ta keksówka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem ją zmierzę, ale to jest taka na maksa standardowa :)

      Usuń
  6. Czy w tym przepisie naprawde dodajemy tylko 1 łyżkę mąki? Tyle w zupełnosći wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile daktyli najlepiej użyć jeśli chce nimi zastąpić miód?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak bardzo słodkie ciasto chcesz uzyskać :) ja zamieniłabym na 4-5.

      Usuń
  8. Zrobilam dzisiaj ciasto-jest fenomenalne!!! Zamiast ww mąki dalam mąkę kokosową. Jest mega:-)Moje dzieci są zachwycone :-)

    OdpowiedzUsuń