Gryczane pancakes


Jeśli została Ci z obiadu ugotowana saszetka kaszy gryczanej i nie za bardzo wiesz co z nią zrobić, rozwiązanie jest jedno. Pyszny deser w postaci gryczanych placuszków. Wystarczy połączyć z jajkiem, bananem i na patelnię. Szybko, zdrowo i pożywnie :)

Lista składników na 6-8 placków, czas wykonania 20 minut:
- 3/4 woreczka ugotowanej kaszy gryczanej
- 1 banan
- 1 jajko
- łyżeczka oleju kokosowego/innego tłuszczu do smażenia

Krok po kroku:
1) Kaszę, jajko i banana blendujemy do połączenia składników (ale nie na gładką masę, dlatego można zrobić to też widelcem).
2) Placki wielkości 1 łyżki smażymy na dobrze rozgrzanej, natłuszczonej patelni z dwóch stron do zarumienienia. Przewracamy dopiero jak się dobrze podsmaży, ponieważ placuszki są bardzo delikatne i muszą się dobrze zbić.

Podajemy z ulubionymi dodatkami, ja polecam borówki i dżem własnej roboty :)
Smacznego!





Na 1 placek ok. Kcal - 61, B: 3g, W: 10g, T: 1g 

Podziel się:

8 komentarze

  1. pozywne placuszki z pysznymi dodatkami!

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze do tego gryczane... jak zwykle zachwycasz moja droga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie placuszki to ja mogę wcinać każdego dnia :D
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Gryczane! kusisz!

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio tak wykorzystałam pozostały ryż i jestem bardzo zadowowlona! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam placki wszelakiej maści, a takich gryczanych nigdy nie miałam okazji próbować. Zapisuję przepis i lecę podglądać dalej, co tam dobrego gotowałaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy można czymś zastąpić banana? Nie raz już próbowałam, ale jakoś mi smak gorącego banana w pancakesach nie pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń