Dietetyczny sernik na jogurtach

Sernik bez sera? Tak, to możliwe! :) Ciasto o zachwycającej, delikatnej konsystencji, oblane płynną czekoladą smakuje jak ptasie mleczko. Odpowiednio ozdobione może posłużyć nawet jako odchudzony tort. Niebo w gębie! 
Przepis podała mi kiedyś koleżanka, 
najprawdopodobniej zainspirowana przepisem dostępnym tutaj: Klik

Lista składników na tortownicę o śr. 21 cm
Spód:
- 6 łyżek otrębów 
- 2 łyżki brązowego cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 żółtka
- 4 łyżki mleka
Masa:
- 800 g jogurtu naturalnego (ja użyłam firmy Activia)
- 4 białka
- 3/4 szklanki brązowego cukru
- 2 budynie śmietankowe w proszku (bez cukru)
- szczypta soli
Polewa:
- 6 kostek gorzkiej czekolady
Do podania:
- orzechy/borówki

Krok po kroku
1) Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, piekarnik zagrzać do 180 stopni.
2) Wszystkie składniki na spód wymieszać łyżką i wylać na papier. Piec przez 10 minut.
3) Białka ubić ze szczyptą soli na najwyższych obrotach miksera na sztywną pianę. Powoli dodawać cukier, budynie oraz jogurty naturalne. 
4) Po dodaniu jogurtów masa zrobi się bardziej ciekła, należy wylać ją na upieczony spód ciasta.
5) Piec przez 50 minut, pozostawić do wystudzenia w piekarniku.
6) Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, wylać na ciasto i wstawić do lodówki.

Smacznego!








Podziel się:

35 komentarze

  1. Idealny! Serniki to ja mogę wcinać 24 h ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł :) chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham sernik, jest to chyba moje ulubione ciasto. Więc w takiej wersji pasuje dla mnie idealnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sernik, najlepsze ciasto, a w takiej wersji to już w ogóle niebo! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię ciasta z podobną masą i faktycznie smakują jak sernik :)
    Ale są lżejsze. Ciekawy pomysł na spód ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy budyń, który dodajesz do białkowej masy są w proszku czy juz zrobione według instrukcji na ich opakowaniu?

    OdpowiedzUsuń
  7. wyszedł Ci PERFEKCYJNY!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Kochana! Przepis jest bardzo prosty, uda się każdemu :)

      Usuń
  8. Pieczonego sernika na samych jogurtach jeszcze nie miałam okazji robić. Zwykle robię po prostu z z serem, a z jogurtami- na zimno.;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam go wczoraj, wyszedł przepyszny :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda obłędnie! I mimo to jest dietetyczny :D fajny przepis sobie muszę zapisać. Bo serniczki to akurat uwielbiam!
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda super! Dzisiaj wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda pysznie, dziś robię <3v

    OdpowiedzUsuń
  15. zrobiłam z lekkimi zmianami. Wyszło coś na kształt pianki bardziej, ale smakowo super :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaka gramatura budyniu? Bo są różne paczki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A jeśli nie mam możlwiości użyć budyniiu, to czym mogę go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  18. Szukałam właśnie sernika i trafiłam do Ciebie. Przepis super, wygląda smacznie. Ja spróbuje zrobić bez spodu i polewy :)

    www.dziurawykociol.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Da radę zrobić bez miksera ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dasz radę mocno ubić białka bez miksera to tak ;)

      Usuń
  20. GENIALNY, PO PROSTU GENIALNY, właśnie jem (jeszcze ciut ciepły <3)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój właśnie siedzi sobie w piekarniku, jestem strasznie ciekawa efektu ;) Ale sądząc po pozytywnych komentarzach, będzie pysznie :D Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy ma znaczenie, jaki rodzaj otrębów wybiorę? Zabiorę się za niego w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obojętnie jakie, ale proszek, a nie granulowane :)

      Usuń
  23. czy zamiast cukru moge dac stewie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz przetestować, nie powinno być różnicy :)

      Usuń
  24. Czy mozna dac zamiast cukru brazowego ksylitol?jesli tak to czy w tych samych ilosciach i czy roznica w smaku bedzie?

    OdpowiedzUsuń