Kremowa zupa pomidorowa z bazylią i brązowym ryżem

Zupa pomidorowa chodziła za nami już jakiś czas. Wyszła kremowa, słodko-kwaśna i sycąca. Nieco inna w smaku niż tradycyjna pomidorówka, ale Kuba stwierdził, że "właśnie o taką mu chodziło", a że jest szczerym krytykiem (i zażyczył sobie dokładkę) musicie nam wierzyć, że jest pycha :)

 
- 1 kartonik pomidorów (ja kupiłam z bazylią i cebulką firmy Tomatera)
- świeża bazylia (ja użyłam ok. 10 listków, bo bazylia była też w pomidorach, jeśli kupicie pomidory bez, dodajcie jej więcej)
- kostka bulionowa (np. bio kostka rosołowa)
- 2 marchewki
- 2 saszetki ryżu brązowego/ciemne pieczywo
- kilka kleksów jogurtu naturalnego
- sól, pieprz, szczypta cynamonu

1) W garnku gotujemy wodę (ok. 3/4 pojemności) z dodatkiem kostki.
2) Marchewkę myjemy, obieramy, kroimy w talarki i wrzucamy do garnka. Jeśli w pomidorach nie macie cebuli - można dodać ją w tym momencie do zupy i gotować do miękkości marchewki.
3) Dodajemy świeżą, pokrojoną na mniejsze kawałki bazylię oraz pomidory.
4) Czekamy chwilę aż ostygnie i blendujemy na gładką masę.
5) Doprawiamy ulubionymi przyprawami, podajemy z kleksami jogurtu naturalnego, listkami świeżej bazylii oraz ciemnym pieczywem lub brązowym ryżem.


Podziel się:

17 komentarze

  1. Za mną też od jakiegoś czasu chodzi zupka pomidorowa, no ale ja jeszcze nie zdążyłam jej zrobić. Twój przepis w sumie jest prościutki i chyba go wkrótce wykorzystam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, żeby publikowane przeze mnie przepisy były proste, żeby każdy mógł je bez problemu odtworzyć :)

      Usuń
    2. Dziś przyszła pora na przygotowanie takiej zupki. Tak jak mówisz jest niezwykle szybka i prosta, a smakuje świetnie, po prostu najlepsza pomidorowa jaką jadłam;)
      Przepis pewnie wykorzystam jeszcze nie raz:)

      Usuń
  2. a co jesli ktoś nie ma blendera? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup przecier pomidorowy zamiast pomidorów i dodaj trochę jogurtu naturalnego. Marchewka w formie talarków też jest pyszna, ale konsystencja będzie mniej kremowa niż na zdjęciu :)

      Usuń
  3. takie zupy mogłabym jeść codziennie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyka ale jaka smaczna!!! :D Zupę pomidorową w różnych odsłonach mogłybyśmy jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie bomba - mi też "o taką chodziło" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na ile porcji podane są składniki? Bardzo proszę o szybką odpowiedź, bo chcę dzisiaj zrobić na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakiej wielkości masz garnek? Napisałaś, że 3/4 objętości, ale zastanawiam się czy mój nie jest za duży i czy zupa wtedy nie wyjdzie za rzadka. Ile tej wody powinnam wlać przeliczając np na szklanki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Garnek jest średnich rozmiarów, ale wykonałam test i 3/4 objętości to 5,5 szklanki :)

      Usuń