Kakaowiec, czyli ciasto z fasoli


Ciasto z czerwonej fasoli? Pierwsza myśl - to nie może się udać. Gwarantuję, że nawet nie poczujecie jej w środku. Nie ma za to ani grama mąki, jest bogate w białko, magnez i ma głęboki kakaowy smak. Pyszności :)


Na standardową keksówkę 26 na 13 cm
- 2 puszki czerwonej fasoli (800g)
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady
- 2 dojrzałe banany
- 50 g suszonej żurawiny
- 2 łyżeczki słodziku w proszku 
- 1 łyżka kakao
- 3 jajka
- 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Do dekoracji
- rozpuszczone 4 kostki gorzkiej czekolady i płatki migdałów 


Krok po kroku
1) Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia, piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
2) Fasolę płuczemy i odsączamy na durszlaku.
3) Fasolę, żurawinę i banany przepuszczamy przez maszynkę do mielenia mięsa - musi być naprawdę dobrze zmielone, żeby ciasto trzymało formę i nie rozpadało się podczas krojenia.
3) Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dodajemy ją do masy. 
4) Wbijamy jajka, sodę oczyszczoną, całość miksujemy do gładkości.
5) Masę przelewamy do formy i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 45 minut.
6) Po wystudzeniu ciasto posypujemy płatkami migdałów i polewamy roztopioną czekoladą.

Smacznego!




To już ostatni post z serii świątecznych, jeszcze raz życzę wszystkim zdrowych, pogodnych świąt Wielkanocnych, umiaru w jedzeniu i piciu, wytrwałości w aktywności sportowej i niewydętych brzuszków :) 

Podziel się:

28 komentarze

  1. fasolowe wypieki sa takie mokre i zbite- uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale żeby były odpowiednio zbite należy pamiętać o dobrym zmieleniu :)

      Usuń
  2. Takiego ciasta jeszcze nie jadłam, ale chętnie to zmienię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już parę razy piekłam ciasto fasolowe i jest ono naprawdę smaczne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni :)

      Usuń
  4. Często robiłyśmy to cisto :) Jego wilgotna struktura jest dla nas idealna a najbardziej lubimy wersję z przyprawą do piernika i cynamonem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Upiekłam. Z czego zrobione jest ciasto powiedziałam jak zostało zjedzone i pochwalone... No i nikt mi nie uwierzył więc dałam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry patent! :) Cieszę się, że wszystkim smakowało!

      Usuń
  6. Czy można użyć moczonej fasoli zamiast puszki?? 😀

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można użyć moczonej fasoli zamiast puszki?? 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można użyć moczonej fasoli zamiast puszki?? 😀

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie ile to ciasto może leżeć bo nie zjadłbym tego moment sam,wiesz może ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle, ze wytrzyma 5-6 dni ☺

      Usuń
    2. Zrobiłem i naprawdę dobre, ale coś ze słodzikiem przesadziłem chyba :D miałem w tabletkach i go rozkruszyłem :) można żurawiny nie mielić ?

      Usuń
    3. Można, ale fasolę koniecznie :)

      Usuń
  10. Robił ktoś to ciasto bez słodzika? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tzn, czy jak nie posłodzę niczym to będzie dobre?:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy można to ciasto zrobić ze stevią?

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zblendowalam zamiast mielic (akurat nie mialam maszynki) i tez wyszlo mega

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zblendowalam zamiast mielic (akurat nie mialam maszynki) i tez wyszlo mega

    OdpowiedzUsuń