Owsianka z kiwi, borówkami i żurawiną


Była już cynamonowa owsianka z bananem, żurawiną i orzechami, która sądząc po statystykach podbiła Wasze serca. Niewątpliwą zaletą porannych płatków jest możliwość szerokiego doboru składników - ja wybieram zawsze świeże i suszone owoce i jedno z takich połączeń chcę Wam dzisiaj zaprezentować.




Na 1 porcję, czas wykonania: 15 minut.
- 4 łyżki płatków owsianych/gryczanych/ryżowych (lub każdych innych na jakie macie ochotę, ja użyłam górskich owsianych)
- 1 szklanka mleka
- 1 kiwi
- garść borówek
- garść żurawiny
- opcjonalnie: łyżeczka siemienia lnianego, płatki migdałów i wiórki kokosowe do dekoracji

1) Płatki gotujemy na mleku, na wolnym ogniu do miękkości. 
2) Kiwi obieramy i kroimy w plastry. Układamy je w miseczce na powierzchni owsianki.
3) Całość posypujemy pozostałymi składnikami i gotowe! Nic odkrywczego, a jaki pyszny początek dnia!




Próbowaliście kiedyś owsiankę w wersji wytrawnej? 

Podziel się:

6 komentarze

  1. Bardzo rzadko jem kiwi na śniadanko, ale zdarzyło mi się to i wiem, że świetnie pasuje do cieplutkich owsianek, a borówki i żurawinę jem na porządku dziennym;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A owsiankę w wersji wytrawnej jadłam tylko raz, ale mnie nie przekonała. Preferuje słodkie, choć myślę, że jest to tylko kwestia dodatków, aby wytrawna również posmakowała. Chyba na dniach dam jej jeszcze jedną szansę;)

      Usuń
  2. Mi kiwi po dodaniu do owsianki zwazylo mleko ;( robie coś źle :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi kiwi po dodaniu do owsianki zwazylo mleko ;( robie coś źle :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dodałaś kiwi już na sam koniec, kiedy owsianka była w miseczce? Mi się to nigdy nie zdarzyło, dlatego ciężko mi powiedzieć, gdzie wkradł się błąd. Możesz też spróbować zrobić bardziej gęstą owsiankę, wtedy już na pewno się nie zważy. Pozdrawiam :)

      Usuń