Jagielnik Snikers


Sobota wieczór, czas trochę pokusić Wasze kubki smakowe :) Nie będzie niskokalorycznie, ale ze zdrowych składników jak najbardziej! Kasza jaglana, do tego krem daktylowo-orzechowy (zdradzę Wam, że gdybym miała wybrać jedną rzecz, którą jadłabym do końca świata to byłby to właśnie on :)) i pycha ciasto gotowe!

Przepis jest modyfikacją oryginału od erVegan :) 

Lista składników na formę o średnicy 21 cm
spód
- migdały w płatkach 75g
- 8 daktyli Ekorein
- 4 łyżki masła orzechowego 100% Primavika
masa jaglana
- szklanka kaszy jaglanej Ekorein
- 3 szklanki mleka
- kilka kropli soku z wyciśniętej cytryny
- 2 łyżki cukru trzcinowego (można zamienić na dowolne słodzidło)
krem daktylowo-orzechowy
- 3/4 szklanki daktyli
- 3 łyżki masła orzechowego
do posypania - orzeszki, dobrze komponują się słone z racji słodkiego kremu

Krok po kroku
1) Daktyle zalewamy wrzątkiem i moczymy co najmniej 20 minut (ja zostawiłam swoje na ok. godzinę).
2) Migdały kruszymy, dodajemy masło orzechowe i zblendowane daktyle (8). Otrzymaną masą wylepiamy spód tortownicy i odkładamy do lodówki.
3) Kaszę jaglaną gotujemy (ok. 20 min, aż kasza wsiąknie mleko i będzie miała konsystencję gęstego budyniu) w mleku posłodzonym dwiema łyżkami cukru trzcinowego, często mieszamy, na koniec dodajemy cytrynę. Dokładnie blendujemy i wylewamy kaszę na spód.
4) Pozostałe daktyle wyciągamy z wody, blendujemy i dodajemy masło. Następnie po troszkę dodajemy wody z daktyli aż osiągniemy konsystencję kremu, którym smarujemy wierzch ciasta.
5) Całość posypujemy orzeszkami i odstawiamy na 2 godzinki do lodówki.

Smacznego!






Podziel się:

4 komentarze

  1. Moja droga przeszłaś samą siebie! To nie wypiek tylko istne niebo w gębie! :-) Dodatkowo zachwycają mnie składniki jakich użyłaś. Poza smakiem troska o zdrowie, to lubię! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam to ciasto w klasycznej wersji i muszę przyznać, że po wszechmiar go kocham. Jaglana wersja kusi tym bardziej, że i do kaszy jaglanej zapałałam od niedawna uczuciem i przekonałam się do jej smaku, a przede wszystkim właściwości zdrowotnych. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda bardzo apetycznie. Z chęcią zjadłabym kawałek takiej wersji snikersa!:)

    OdpowiedzUsuń