Zdrowy jabłecznik

Kiedyś już wspominałam, że jestem ogromną fanką jabłecznika. Szczególnie takiego na kruchym cieście, a że potrzeba matką wynalazków, postanowiłam stworzyć jego zdrowszy odpowiednik. Wyszło pysznie, a ciasto jak zwykle zniknęło w mgnieniu oka motywując mnie do kolejnych, słodkich eksperymentów kulinarnych.
Lista składników
- 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
- 0,5 szklanki oleju
- 2 jajka
- 3 łyżki brązowego cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 łyżki płatków owsianych
- 2 łyżki miodu
- 2 jabłka
- 3 łyżeczki cynamonu
- 30 ml wody/mleka

Krok po kroku
1) Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. 
2) Jajka mieszamy z olejem (można trzepaczką, nie używałam miksera).
3) Dodajemy przesianą przez sitko mąkę, proszek do pieczenia, i cukier. Mieszamy z płynnymi składnikami do uzyskania konsystencji gęstej śmietany, w razie potrzeby dolewamy wody lub mleka.
4) Masę wylewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
5) Jabłka obieramy i kroimy w półksiężyce. Układamy na cieście, posypujemy cynamonem, płatkami owsianymi i polewamy miodem.
6) Pieczemy przez 40-45 minut.

Smacznego!





Podziel się:

19 komentarze

  1. Świetny przepis! Ciacho idealne na śniadanie ;)
    Będzie pieczone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam jabłka <3 a przepis prosty, więc coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jestem absolutną fanką jabłecznika! Najbardziej lubię z kwaśnymi jabłkami i słodką kruszonką ale też wolę obecnie zdrowsze zamienniki. :-) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fantastyczny przepis! też lubię zmienia tradycyjne, wysokokaloryczne desery w zdrowe pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak widzę Twoje przepisy to mam ochotę z Tobą zamieszkać, żebyś mi codziennie gotowała, haha :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale bez żadnego proszku do pieczenia/sody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w przepisie łyżeczka proszku, musiałaś przeoczyć ;)

      Usuń
  8. Wygląda oblednie, dzis robię! :) A jaka średnica tortownicy?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czego można użyć zamiast brązowego cukru ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieczemy góra-dół, czy termoobieg? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. olej.. mąka.. gdzie tu fit :)?

    OdpowiedzUsuń