Pudding chia z lodami bananowo-truskawkowymi


Puddingi z ziaren szałwi hiszpańskiej podbijają ostatnimi czasy serca wszystkich osób dbających o szczupłą sylwetkę. Nic dziwnego - ziarna świetnie komponują się z owocami, mają mnóstwo wartości odżywczych (między innymi są bogatym źródłem kwasów omega-6, omega-3, błonnika, wapnia, cynku, żelaza, magnezu i białka), a do tego są... bardzo fotogeniczne. Przepis jest bajecznie prosty, ziarna chia dostaniecie w sklepach ze zdrową żywnością. Ja swoje upolowałam w Piotrze i Pawle za niecałe 12 złotych za paczkę. Na pewno nie poprzestanę na jednej odsłonie tego dania, bo w głowie mam już kolejne pomysły na inne smaki tego puddingu.


Na 2 porcje:
- 4 łyżeczki ziaren chia
- 500 ml mleka (krowiego/roślinnego/kokosowego)
- 2 banany
- duża garść mrożonych truskawek
- wiórki kokosowe do posypania

1) Do pucharków dodajemy po 2 łyżeczki nasion i zalewamy mlekiem. Mocno mieszamy i odkładamy do lodówki na minimum 4 godziny. W między czasie polecam przemieszać jeszcze kilka razy, można zostawić na noc.
2) Mrożone truskawki blendujemy z 1,5 banana, można dosłodzić miodem. Lody wykładamy na wyciągnięty z lodówki i wymieszany wcześniej pudding.
3) Dekorujemy pozostałą częścią banana, truskawkami i wiórkami kokosowymi.




Podziel się:

4 komentarze

  1. Odkąd zobaczyłam to na miniaturce musiałam kliknąć - fantastycznie to wygląda, po prostu rewelacja!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pudding wygląda przepięknie:) Bardzo chętnie spróbowałabym chia, ale jak na razie nie spotkałam tych ziarenek w żadnym pobliskim sklepie. Jednak na pewno je gdzieś dorwę;)

    OdpowiedzUsuń