Pełnoziarniste (prawie) fit ciacha z czekoladą

Mam ewidentną słabość do pieczenia. Nie chodzi już nawet o efekty w postaci słodkości, ale sam proces ich przygotowania. Mieszanie składników, niesamowite zapachy unoszące się po całym domu i moja ulubiona część, czyli przesiadywanie pod piekarnikiem i obserwowanie ciasta. Dzisiaj przedstawiam przepis na ciastka, które podbiły serca domowników. Szybkie w przygotowaniu, kruche, czekoladowe i aromatyczne.

Inspiracją do stworzenia ciastek był ten przepis.

Lista składników na 24 ciasteczka, czas przygotowania: 30 minut
- 2 szklanki mąki pełnoziarnistej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 4 łyżki miękkiego masła
- 3/4 szklanki brązowego cukru
- 2 jajka
- 4 krople aromatu waniliowego
- 50 g gorzkiej czekolady/groszki czekoladowe
- łyżka kakao

Krok po kroku
1) Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni.
2) Miksujemy cukier i masło, dodajemy stopniowo jajka, następnie mąkę wymieszaną uprzednio z kakao i proszkiem do pieczenia.
3) Dodajemy kakao oraz posiekaną gorzką czekoladę i mieszamy łyżką do połączenia składników.
4) Na blaszce wyłożonej uprzednio papierem do pieczenia formujemy ciastka wielkości 1 łyżeczki.
5) Pieczemy przez 15 minut na funkcji termoobieg.

Smacznego!




Na 1 ciasteczko, ok. Kcal - 97, B: 2g, W: 14,5g, T: 3g

Podziel się:

6 komentarze

  1. Fantastyczne! Kocham absolutnie takie ciasteczka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha! tylko w tym tygodniu już zjadłam dozwolony limit słodyczy, muszę poczekać do poniedziałku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam się cieszę, że pieczesz! Motywujesz mnie do próbowania nowych rzeczy :)
    Poza tym, świetnie Ci to wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń