Torcik śniadaniowy z bananami i masłem orzechowym

Kto powiedział, że dnia nie można zacząć od torciku orzechowo-bananowego? Ma tylko dwie wady - za szybko znika ze stołu i uzależnia ;) Przekonajcie się sami!











Czas wykonania - 10 minut.
Na 4 placki:
- 1 jajko
- 40 ml mleka
- 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
- 2 łyżki masła orzechowego
- 1 banan
- opcjonalnie: nasiona chia do posypania







1) Jajko i mleko mieszamy trzepaczką. Dodajemy mąkę i ponownie mieszamy aż do konsystencji gęstej śmietany.
2) Na patelni bez dodatku tłuszczu formujemy placki wielkości 2 łyżek i smażymy do zarumienienia z obu stron. Nic nie przywiera, pamiętajcie tylko aby dobrze rozgrzać patelnię.
3) Placki przekładamy masłem orzechowym, warstwa po warstwie i układamy jeden na drugim.
4) Podajemy z plasterkami banana i innymi świeżymi owocami.










Podziel się:

15 komentarze

  1. No, no, no- prawdziwa rozkosz jeść torcik na śniadanie. Nie mogę patrzeć na te smakołyki głodna, pędzę do kuchni coś przegryźć, bo mi w brzuchu burczy ;) Pychota, uwielbiam masło orzechowe :) pod każdą postacią chyba.Ale takie prawdziwe masło orzechowe, oczywiście :) Zapraszam w wolnej chwili do mnie, dziś za ciasto jogurtowe. Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności. Ja ostatnio też bardzo często jem omlety na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Torciki na śniadania są świetne. A orzechowo- bananowe są najlepszymi!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wcale się nie dziwimy, że znika i uzależnia! Już sam wygląd robi szał :D

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma to jak od rana dogodzić sobie takim zdrowym mini torcikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jest jakaś wersja bez mąki? :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź mój przepis "Najprostsze placki swiata" :)

      Usuń
  7. Można, rano można wszystko! :) Super to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. wypróbowałam, wyszły świetnie! dzięki za super przepis :)
    masz może instagrama?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy mogę użyć mąki żytniej? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dałam mniej mąki, ale o jedno jajko więcej. Poza tym białka ubiłam osobno i placki wyszły jeszcze bardziej puszyste. Nieziemsko pyszne!

    OdpowiedzUsuń