Zdrowe kakaowe pancakes

Kto zna mnie trochę dłużej ten wie, że jeśli mam się skusić na coś słodkiego to będzie to czekolada albo ciasteczka Oreo (a najpewniej czekolada o smaku Oreo ;)). Staram się nie jeść tych produktów zbyt często, a kiedy mam zachciankę na coś czekoladowego, albo po prostu nie mam pomysłu na śniadanie, smażę sobie takie naleśniczki - bez cukru, bez tłuszczu, a na dodatek nieziemsko pyszne!


Na 4 placuszki (porcja ze zdjęcia), czas wykonania 10 minut:
- 1 jajko
- 40 ml mleka
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka miodu
- 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
- 1 płaska łyżeczka kakao, opcjonalnie szczypta cynamonu
- ulubione dodatki - u mnie banan, granola i łyżeczka miodu

1) Jajko i mleko mieszamy trzepaczką w misce.
2) Dodajemy suche składniki (mąkę i proszek do pieczenia) i mieszamy do połączenia składników, aż do konsystencji gęstej śmietany.
3) Na rozgrzanej patelni formujemy placki równej wielkości 2 łyżek, przerzucamy na drugą stronę, gdy na powierzchni pojawią się bąbelki powietrza (a jak się nie pojawią, to jak się zarumieni dół - sprawdzamy odchylając nożem). Ja smażę na najmniejszym palniku na średnim ogniu, trwa to dosłownie chwilę.








A Wy na jakie kulinarne grzeszki pozwalacie sobie od czasu do czasu? :)

Podziel się:

17 komentarze

  1. Takie placki nie tylko na pewno sa przepyszne, ale i tak wygladaja :) Dobrze, ze mozna je zajadac bez wyrzutow sumienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pankejki!:)
    Pozdrawiam!
    www.kornikwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie śniadanie to marzenie! Szkoda, że o 6 rano nie chce nam się takich smażyć xD
    Ciasteczka oreo szału na nas nie robią ale czekolada z ciasteczkami już tak :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Używasz czegoś do smażenia czy rozgrzana patelnia wystarcza? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ile kalorii ma taka porcja? I jak z rozkładem B/W/T ? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Placuszki z kakao- coś co uwielbiam;) Jutro na śniadanie robię owsiane:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Omnomnom... Jestem właśnie po :3 Cudo nie śniadanko :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze pancakes jakie jadłam! Podane z białą czekoladą, gruszką... niebo <3 Masz może tylko jakąś radę jak to zrobić aby były tak ślicznie okrągłe jak Twoje? Moje się zawsze "rozlewają" i wychodzą podłużne >.<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nakladam dokladnie jedna łyżkę ciasta i rozprowadzam mase na patelni na ksztalt koła :)

      Usuń
  9. Aaaaa uwielbiam te placuszki! Są proste i szybkie w przygotowaniu, zdrowe i przede wszystkim megaaaa pyszne! Ja podałam je z miodem, bananem, gruszką, suszoną żurawiną i ziarnami słonecznika :)

    OdpowiedzUsuń