Pełnoziarnisty makaron ze szpinakiem i serem feta

Przez święta zdążyłam  zatęsknić za makaronem, dlatego nie miałam dylematu co zrobić dzisiaj na obiad. Nie wiem skąd wzięły się legendy o mdłym smaku szpinaku, ponieważ od kiedy pierwszy raz spróbowałam tego warzywa stałam się jego ogromną fanką. Dobrze doprawiony i w odpowiedniej oprawie jest po prostu wyborny. Poza tym zawiera więcej witaminy C niż cytryna, jest superniskokaloryczny i opóźnia procesy starzenia. To co dzisiaj gotujecie na obiad? :)




Dla 2 osób, czas wykonania 20 minut:
- pół opakowania pełnoziarnistego makaronu
- mrożony szpinak - mój był w małych kostkach, użyłam ich ok. 15 (można wykorzystać też świeży szpinak)
- pół kostki sera feta - zazwyczaj do tego dania używałam sera mascarpone - smakuje absolutnie obłędnie i od czasu do czasu można sobie na niego pozwolić, ale staram się szukać mniej kalorycznych zamienników, dlatego zdecydowałam się na ser feta
- pieprz, słodka papryka
- 2 ząbki czosnku
- filet z kurczaka - opcjonalnie
- płatki migdałów

1) Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu.
2) Szpinak rozmrażamy na dużej patelni.
3) Do rozmrożonego szpinaku dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i pokruszony ser feta, doprawiamy pieprzem i słodką papryką do smaku.
4) Jeżeli chcemy, możemy ugotować na parze pokrojonego w kostkę kurczaka i dorzucić go do dania.
5) Na patelnię dodajemy ugotowany makaron i całość dobrze mieszamy.
6) Wykładamy na talerze i posypujemy drobnymi kawałkami sera feta.
6) Na małej patelni prażymy migdały, posypujemy nimi gotowe danie. 



Podziel się:

11 komentarze

  1. Kocham szpinak, mi również posmakował po pierwszym spróbowaniu:)
    Ja już dzisiaj jestem po obiedzie, więc makaronu ze szpinakiem nie zrobię, ale takie połączenia uwielbiam i w sumie czasami jem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie próbuj z mascarpone - jak raz poznasz ten smak, to już nigdy nie będziesz chciała jeść tego dania w innej wersji :D

      Usuń
  2. Pyszna propozycja, uwielbiam szpinak, ser feta a makaron pełnoziarnisty jest już w ogóle jak najbardziej na miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zielony kolor nas bardzo zachęca do konsumpcji xD
    Kochamy szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne przepisy ;) Będę zaglądać tu częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie zajadam i nie mogę się oprzeć dokladce takie dobre. Na górę posypalam prazone nerkowce. Rewelacyjne połączenie! Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń