Quesadillas z kurczakiem, cukinią, pomidorami i serem mozzarella


Ostatnim razem kiedy pokazywałam Wam na blogu quesadillas (link), obiecałam stworzyć wersję obiadową tego dania. Żółty ser zastąpiłam serem mozarella, szynkę kurczakiem gotowanym na parze, a do tego dorzuciłam moją ukochaną cukinię. Danie tak bardzo sycące, że aż ciężko zjeść dwa takie placki, ale smakuje tak dobrze, że daliśmy radę.. :)












- opakowanie placków tortilli z otrębami i siemieniem lnianym (4 placki)
- 2 średnie filety z kurczaka
- 1 pomidor
- 1 duża czerwona cebula
- 2 kulki sera mozzarella
- 1 cukinia
- ulubione przyprawy








1) Kurczaka myjemy, czyścimy i kroimy w kostkę. Dodajemy ulubione przyprawy i gotujemy na parze do miękkości (Do gotowania na parze możesz użyć garnka i durszlaka). Przekładamy do miseczki.
2) Cukinię kroimy w kostkę i podsmażamy na oliwie. W między czasie obieramy cebulę, kroimy w kostkę i dorzucamy na patelnię. Smażymy aż cukinia się zarumieni i przekładamy do osobnej miseczki.
3) Pomidora kroimy w kostkę, dodajemy bazylię i przekładamy do miseczki.
4) Kulki mozzarelli kroimy na plasterki.
4) Na patelni układamy placek tortilli, na połówce układamy przygotowane składniki i przykrywamy plastrami sera oraz połówką placka.
5) Podgrzewamy z dwóch stron aż do roztopienia sera.
Wskazówka: Można też podgrzać sam placek, ułożyć na nim składniki i zawinąć w rulon z zabezpieczonym dołem - ser również się roztopi, a będzie można napakować więcej składników.    
 




Podziel się:

2 komentarze

  1. Bardzo lubię quesadillas w wersji obiadowej. Ostatnio na moim talerzu gości dość często;)

    OdpowiedzUsuń