Quesadillas czyli tortilla z patelni


Quesadillas czyli jak przyrządzić w 5 minut pyszną przekąskę/lunch/obiad/kolację. Przyda się szczególnie wtedy, kiedy macie ochotę na pizzę, albo niezapowiedzianych gości.  Dzisiaj robiłam po raz pierwszy, dlatego ograniczyłam się ze składnikami i przygotowałam przekąskę, ale wiem, że już wkrótce zagości na blogu wersja obiadowa z kurczakiem. Największą zaletą jest to, że do środka możecie wrzucić to, co lubicie i aktualnie macie w lodówce. Pełna swoboda w modyfikacji przepisu, ja podaję faktyczne ilości użytych składników.

Na 1 placek tortilli (ja użyłam takiej z otrębami i siemieniem lnianym, możecie upiec sami, ja nie posiadam na stancji piekarnika, dlatego skorzystałam z 'gotowca'):
- 2 plastry sera (u mnie Masdamer)
- 1 plaster szynki z indyka
- 6 pasków papryki
- 3 garści roszponki

1) Placek tortilli położyć na dużej patelni..
2) Na połowie placka ułożyć wszystkie składniki, zaczynając od plastra sera i całość przykryć kolejnym plastrem serca.
3) Złożyć placek na pół, smażyć bez oleju na suchej patelni przez ok. 1-2min z każdej strony do roztopienia sera.









Podziel się:

4 komentarze

  1. Czasem robię podobne danie na obiad, ma świetny smak, a w dodatku jest szybkie w przygotowaniu;) Ale ciasto na tortillę robię sama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę, brak piekarnika jest wyjątkowo doskwierający..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Super zdjęcia na blogu, najbardziej mi cieknie ślinka na widok płatków ryżowych z malinami <3 Przy następnym podejściu do tortilli możesz wypróbować tego przepisu, nie potrzeba piekarnika, wystarczy patelnia :) Korzystałam z niego kilka razy, zawsze się udają: http://vegazone.blox.pl/2013/11/Jak-zrobic-domowa-tortille.html
      Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Ooo, dzięki Gosiu! Ale puchate te tortille :D Na pewno spróbuję następnym razem! Pozdrawiam :)

      Usuń