Kurczak z ryżem curry, brokułami i marchewką

Niedziela kojarzy mi się z czasem spędzanym z rodziną i pysznym obiadem. Pamiętam, że w dzieciństwie rodzice zawsze zabierali nas na grzyby, na sanki, nad jezioro czy długi spacer z psem. Byłam bardzo energicznym dzieckiem, i tak się teraz zastanawiam, czy faktycznie celem tych podróży było wyprowadzenie mnie, czy naszego owczarka... W każdym razie, po powrocie zawsze czekał na nas gorący, smaczny obiad, dlatego niedziela bez takowego po prostu nie może nazywać się niedzielą!








na obiad dla 2 osób, czas przygotowania 35 minut
- torebka ryżu
- 2 łyżki curry
- brokuł
- 2 marchewki
- 2 filety z kurczaka
- ulubione przyprawy







1) Mięso myjemy, oczyszczamy, jeżeli filet jest grubszy możemy przeciąć go na wzdłuż na pół.
2) Kurczaka obtaczamy w ulubionych przyprawach, ja użyłam słodkiej i ostrej papryki, curry, pieprzu ziołowego i vegety.
3) Mięso gotujemy na parze (jeżeli nie mamy odpowiedniego sprzętu, wystarczy zagotować wodę (ok. 1/5 pojemności) w  garnku i położyć na nim durszlak, a na nim kurczaka).
4) Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu, ale do gotującej się wody dorzucamy curry, aby zmienił kolor na intensywny żółty.
5) Brokuł myjemy, dzielimy na różyczki. Marchewkę obieramy, kroimy w talarki i gotujemy do miękkości z brokułem na parze.
6) Na talerze wykładamy ryż, filety z kurczaka i warzywa - sprawdzi się też jako obiad na wynos.



Podziel się:

5 komentarze

  1. Kocham takie obiady, marchewkę i brokuła mogłabym jeść bez ograniczeń;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile curry dodajemy do gotującego się ryżu ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Około łyżki. Tyle aby osiągnąć ładne żółte zabarwienie :)

      Usuń