Kurczak z cukinią w sosie pomidorowym z pieczarkami


Uwielbiam cukinię. Jest bogatym źródłem potasu, żelaza, magnezu oraz wielu witamin. Ma wspaniały, delikatny smak, dlatego często wrzucam ją do koszyka podczas zakupów, a potem główkuję jak przyrządzić ją w jakiś nowy sposób. Dzisiaj propozycja posiłku, na widok którego mojemu narzeczonemu zaświeciły się oczy. Duża porcja obiadu zawierającego kurczaka = zadowolony mężczyzna (no, chyba, że jest wegetarianinem), zaufajcie mi. Jak myślicie, który talerz należał do mnie? ;)

Na 2 porcje, czas wykonania 30 minut.
- 1 cukinia
- 1 filet z kurczaka
- 1 opakowanie pomidorów w kartoniku (ja użyłam takich z dodatkiem czosnku i oliwy, jeżeli używacie normalnych pomidorów, to możecie dorzucić 2 ząbki czosnku)
- 10 pieczarek
- 2 cebule (ja użyłam czerwonych, ale jest to opcjonalne)
- olej do smażenia
- ulubione przyprawy (ja użyłam curry, słodkiej papryki, pieprzu i soli)
- kasza/ryż/makaron (totalna dowolność)

1) Kurczaka myjemy i kroimy w drobne paseczki. Smażymy na patelni w ulubionych przyprawach, po czym przekładamy do miseczki.
2) Kaszę/ryż/makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu.
3) Obieramy cebulę, kroimy w piórka i podsmażamy na oleju.
3) Obieramy pieczarki, kroimy w paseczki i dorzucamy do cebuli.
4) Myjemy cukinię, kroimy w kosteczkę i dorzucamy na patelnię.
5) Wszystko smażymy do miękkości cukinii, następnie dodajemy pomidory z kartonika i wcześniej usmażonego kurczaka.
6) Doprawiamy do smaku, wykładamy na talerze ugotowaną kaszę/ryż/makaron i polewamy sosem.
7) Całość można posypać płatkami migdałów lub pestkami dyni.









Podziel się:

3 komentarze

  1. Bardzo często przyrządzam podobne danie, ale bez dodatku pomidorów. Uwielbiam połączenie kurczaka pieczarek i cukinii;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasze kubki smakowe mogą sobie przybić piątkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To było przepyszne :) kurczaka obsypalam przyprawą złocistą a później dodałam jeszcze tymianku I ziół prowansalskich :) danie do powtorzenia :)

    OdpowiedzUsuń