Proste, białkowe ciastka o smaku białej czekolady


Ogromna ochota na coś słodkiego matką wynalazków :) Przeszukałam szafki i stworzyłam banalnie prosty przepis na białkowe ciasteczka. Mogą służyć jako przekąska nie tylko od święta, chociaż odpowiednio udekorowane robią super wrażenie!



Lista składników na 6 ciastek
- 30 g odżywki białkowej (u mnie o smaku białej czekolady, możecie modyfikować :))
- 1 jajko
- 100g mąki owsianej
- 10g wiórków kokosowych
- 10 ml mleka
- 1 mały, dojrzały banan

Krok po kroku
1) Wszystkie składniki mieszamy razem łyżką do powstania klejącej masy. Formujemy ciastka na blaszce wyłożonej papierem i pieczemy ok. 18 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.

Smacznego!

PS Świetnie smakują solo, ale jeśli chcecie dodać im trochę świątecznego klimatu (i kalorii) możecie je przyozdobić. Ja nie lubię lukru, dlatego ciastka pokryłam serkiem (typu Almette) wymieszanym z miodem oraz gwiazdkami Milky Way lub cukierkami (skoro Mikołaj przyniósł, to trzeba było wykorzystać :)) . Możecie je również zapakować w celofan, przewiązać sznurkiem i podarować bliskim.












Podziel się:

10 komentarze

  1. muszę wypróbować! wyglądają przepysznie :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i proste, ale wygląda obłędnie, a pewnie smakuje dziesięć razy lepiej! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. czym mozna zastąpić odżywkę białkowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj bez, a do smaku możesz dodać cynamon albo kakao :)

      Usuń
  4. Moje pieczą się z białkiem ciasteczkowym ;) ciekawe jakie wyjdą :P
    Smakuje ci białko o smaku białej czekolady? Jak tak to z jakiej firmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) My Protein, mam tez wanilia malina i smakuje jak Danio :)

      Usuń
    2. Tak :) My Protein, mam tez wanilia malina i smakuje jak Danio :)

      Usuń
  5. Jakie pyszności! :) mam odżywkę o smaku bananowym, chyba raczej nie ryzykować, nie?

    OdpowiedzUsuń
  6. gdzie kupić odżywkę białkową? i jaką wybrać? nigdy nie miałam z nimi do czynienia a bardzo mnie zainteresowały ciasteczka :D Chyba ze mozna ją czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń