Filet z kurczaka w panierce amarantusowo-sezamowej

Jak to możliwe, że smażony filet jest fit? A no wystarczy, że do obróbki termicznej użyjemy oleju kokosowego, a tradycyjną panierkę z bułki tartej zastąpimy... amarantusowo-sezamową. Jak dla mnie (a jestem prawdziwym kurczakożercą :)) te kotlety to absolutny hicior, przebijają nawet panierkę z popularnych fast foodów!


O genialnych właściwościach amarantusa pisałam już tutaj.

Lista składników:
- 2 filety z kurczaka
- 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
- 1 jajko
- 3 łyżki amarantusa ekspandowanego (popping) klik
- 3 łyżki sezamu
- pieprz, przyprawa do mięsa
- 1 łyżka oleju kokosowego klik

Krok po kroku:
1) Szykujemy trzy talerze.
2) Mąkę przesypujemy na pierwszy talerz, w drugim rozkłócamy jajko, a w trzecim mieszamy amarantus z sezamem i łyżką przyprawy do mięsa.
3) Umyte i rozbite filety z kurczaka (jeśli chcemy dodatkowo posypujemy ulubionymi przyprawami) najpierw obtaczamy w mące, potem maczamy w jajku, a na koniec obtaczamy w panierce.
4) Smażymy na łyżce rozgrzanego oleju kokosowego z obu stron do zarumienienia.
5) Podajemy na przykład z pieczonymi ziemniaczkami z koperkiem i surówką z młodych buraczków.

Smacznego!

Amarantus możesz kupić tutaj




Podziel się:

11 komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma nic lepszego niż filet z kurczaka, a Twój pomysł na panierkę jest genialny. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również jestem kurczakożercą i kocham go pod każdą postacią. amaranatus mam i sezam też, jutro bedzie na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kurczaka.. Jednak w takim wydaniu nie miałam jeszcze możliwości kosztować :) Spróbuję! Bo wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A juz zaczynalam sie martwic skad wytrzasne tego amarantusa :D linki niezawodne :D az zglodnialam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uwielbiam kurczaka ! Smażyć na oleju kokosowym? Ciekawe.. a ten amarantus mogę dostać gdzieś stacjonarnie?

    OdpowiedzUsuń
  7. EWKA!!!!! Dziś Twój przepis króluje na talerzu moim i narzeczonego! Trzymaj kciuki, żeby mi wszystko wyszło! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Filet filetem, ale przez Ciebie mam ochotę na frytki :/

    OdpowiedzUsuń