Pełnoziarnisty makaron ze słodkimi burakami i szparagami w sosie na bazie masła orzechowego

Przy okazji opisywania cudownych właściwości szparagów obiecałam Wam, że wkrótce na blogu pojawi się jakiś przepis z ich wykorzystaniem. Skorzystałam z dnia wolnego od zajęć i pokombinowałam trochę w kuchni. Połączenie składników - kosmicznie pyszne i nie mówię tego dlatego, że uzależniłam się od masła orzechowego ;)


Na 1 porcję, czas wykonania: 30 minut
- 60g makaronu pełnoziarnistego
- 4 szparagi
- 1 burak
- pół kulki sera mozzarella
- łyżka masła orzechowego
- łyżeczka mąki pełnoziarnistej
- ok. 30 ml mleka
- łyżeczka nasion chia
- oliwa z oliwek do smażenia
- słodzik/miód

1) Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu.
2) Buraka obieramy, kroimy w plastry i podsmażamy na oliwie z obu stron (ok. 10 minut). Na sam koniec smażenia możemy posypać plasterki odrobiną słodzika. Usmażone plasterki odsączamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.
3) Ser kroimy w paseczki.
4) Szparagom odcinamy zdrewniałe końcówki (ok. 3 cm od dołu), kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy przez 3-4 minuty. "Główki" dorzucamy do garnka minutę później, ponieważ gotują się szybciej.
5) Na talerzu układamy makaron, plasterki buraka przekrojone na pół, szparagi.
6) Na patelni roztapiamy masło orzechowe, dodajemy mleko i mąkę. Ciągle mieszamy na małym ogniu do uzyskania pożądanej konsystencji sosu. W razie potrzeby dolewamy mleko/wodę.
7) Gotowe danie polewamy sosem i posypujemy nasionami chia.





Podziel się:

6 komentarze

  1. Ten maślany sos orzechowy brzmi bardzo apetycznie- aż bym chciała spróbować takich cudości. No i te szparagi. Tak dawno nie jadłam, całe wieki. Bardzo apetyczne danie :) Pozdrawiam :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jej co za skład, jakie barwy! No po prostu wiosna na talerzu i to jaka pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł, idealny posiłek do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo zaskoczyłaś mnie składnikami tego obiadku. Sos z masła orzechowego jest świetny! Nigdy nie jadłam go w takim połączeniu;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry pomysł. Super na obiad, kolację i na wynos.

    OdpowiedzUsuń