Najprostsze placki świata


Uwielbiam śniadania na ciepło, a już na pewno nie pogardzę zdrowymi słodziutkimi placuszkami, szczególnie, że czas ich wykonania to tylko 10 minut, a liczba składników jest równa 3. Są delikatne w środku i nie zawierają ani grama mąki. Spróbujcie, a na pewno nie będziecie zawiedzeni!
Na 3 placuszki dla jednej osoby:
- 1 jajko 
- 1 duży banan
- 20 g wiórków kokosowych
- opcjonalnie: łyżeczka kakao lub cynamonu
- do podania: pół banana, maliny (ja użyłam konfitury domowej roboty), wiórki kokosowe

1. Jajko wbijamy do miseczki, banana kroimy w plasterki i rozgniatamy widelcem, aż utworzy razem z jajkiem gładką masę.
2. Dodajemy wiórki kokosowe, ja dorzuciłam jeszcze łyżeczkę kakao i mieszamy, aż masa osiągnie konsystencję kwaśnej śmietany.
3. Patelnię smarujemy olejem (np. pędzelkiem, a w wersji studenckiej nasączonym olejem ręcznikiem papierowym).
4. Kiedy olej będzie dobrze rozgrzany (smażymy na średnim ogniu), łyżką przenosimy masę na patelnię formując placuszki.
5. Gdy boki placka stają się lekko usztywnione, przerzucamy go na drugą stronę. Pomocne może być użycie dwóch drewnianych łyżek jednocześnie.
6. Usmażone placki nie są tłuste, nie trzeba ich odsączać. Układamy je jeden na drugim, przekładając pociętą w plasterki połówką banana. 
7. Dekorujemy wiórkami kokosowymi i malinami.












Podziel się:

5 komentarze

  1. Gdy tylko zobaczyłam tytuł posta, pomyślałam właśnie o placuszkach bananowych i nie pomyliłam się;)
    Również je uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj wypróbowałam i cóż mogę powiedzieć - rozpływają się w ustach a po jednej porcji tylko nabrałam ochoty na więcej :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Można coś zamiast banana? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że nie ma tutaj pola do popisu w zamianie i musi być banan...

      Usuń