Spaghetti z tuńczykiem



Makaron z tuńczykiem, pomidorami, cebulką i bazylią, to moja propozycja na zdrowy obiad, którego wykonanie trwa mniej niż 20 minut. Idealny, gdy chcesz zjeść szybko, smacznie i do syta. Nadaje się również na kolację we dwoje - to aromatyczne danie zachwyci nawet najbardziej wybredne podniebienia.

Składniki na 2-3 porcje:
1) 0,5 opakowania razowego makaronu do spaghetti 
2) puszka tuńczyka w sosie własnym 
3) 1 cebula (ja użyłam czerwonej)
4) kartonik pomidorów, np. 390g firmy Tomatera z bazylią
5) szczypta cynamonu
6) 100 g kefiru
7) pieprz, wegeta do smaku
8) kilka listków posiekanej pietruszki lub bazyli do dekoracji

Krok po kroku:
1. Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu.
2. Pokroić cebulę w kostkę i podsmażyć do miękkości na oleju z tuńczyka.
3. Na patelnię dodać tuńczyka i pomidory z kartonu.
4. Zagotować i dodać kefir.
5. Wszystko razem wymieszać i doprawić do smaku.
6. Wyłożyć makaron na talerze, na środku ułożyć sos (lub wymieszać go wcześniej z makaronem - wedle uznania), udekorować pietruszką lub listkami bazylii i gotowe!

Smacznego!








Podziel się:

3 komentarze

  1. Zrobiłam dzisiaj na obiad, mało roboty i wyszło pyszne! Ja dodałam jeszcze pół papryki czerwonej, która akurat leżała w lodówce czekając na zużycie.
    BTW zauważyłam, że piszesz o puszcze tuńczyka w sosie własnym a później o smażeniu na oleju z tuńczyka, to chyba pomyłka? W zalewie mojego tuńczyka była tylko woda i sól.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, smażymy na oleju, ale dolewamy potem tę wodę, bo daje tuńczykowy posmak :) Cieszę się, że smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki temu przepisowi pokochałam połączenie tuńczyka z pomidorami i podobne kombinacje tego dnia spożywam niemal codziennie <3

    OdpowiedzUsuń