Placki z cukinii i łososia


Będę skromna i napiszę tylko, że smakują genialnie :) Delikatne, kruche, lekkie, po prostu pyszne!



Lista składników na ok. 10 placków
- 1 średnia cukinia
- 1 jajko
- 3 szczypty soli, 2 szczypty pieprzu
- 2 łyżki pokrojonego koperku
- 25 g łososia wędzonego
- 5 łyżek mąki (ja użyłam mąki z cieciorki od Ekorein)
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
- olej kokosowy do smażenia
Podajemy z sosem (3 łyżki jogurtu naturalnego + 1 łyżka pokrojonego koperku) oraz plastrami łososia (25g)

Krok po kroku
1) Cukinię myjemy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Odstawiamy na 20 minut, mocno wyciskamy sok i przekładamy do drugiej miski.
2) Dodajemy jajko, proszek do pieczenia, mąkę, 2 łyżki drobno pokrojonego koperku, sól i pieprz, mieszamy do połączenia składników.
3) 25 g łososia kroimy w kostkę i dodajemy do placków, a drugą połowę zostawiamy do ozdoby.
4) Jeszcze raz mieszamy wszystkie składniki, na patelni formujemy placki wielkości jednej łyżki, smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju do zbrązowienia.

Smacznego!

1 placek bez dodatków: 32,5 kcal, B: 2,6g, W: 2,9g, T:0,9g





Podziel się:

11 komentarze

  1. Czy bez łososia będą równie smaczne? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Placki cukiniowe robiłam już nieraz. Muszę spróbować wersji z łososiem. Wydaje mi się być ciekawa, tym bardziej, że za smakiem łososia przepadam :) Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam cukinię i wszelkie mozliwe przepisy z jej wykorzystaniem. Także nie ma co, skorzystam z przepisu.
    Pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej! do omletow/pancakes lepsza maka gryczana czy kokosowa? a moze jeszcze inna?:) zalezy mi na smaku i nie przywieraniu na patelnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Może mnie to danie do łososia przekona... ? :d powoli przekonuję się ogólnie do ryb, filety z mintaja czy dorsza lubię już bardzo.. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam niedawno i uwielbiam! Do tego miałam szpinak z ricottą, może mało fit, aczkolwiek wyszło pysznie. :-)

    OdpowiedzUsuń