Kasza bulgur z kurczakiem, cukinią i pietruchą


Wczoraj odebrałam moją pakę od Ekorein i od razu wzięłam się za testowanie nowości. Na pierwszy ogień poszła kasza bulgur - co czyni ją zdrową? Niski indeks glikemiczny, duża zawartość białka i niewielka ilość tłuszczów. Zawiera dwa razy więcej błonnika niż brązowy ryż i mniej kalorii niż inne produkty zbożowe, nie powoduje wzdęć i gotuje się bardzo szybko. Do tego zawiera witaminy z grupy B, magnez, żelazo, fosfor, chrom (który zmniejsza apetyt na słodycze :)) i smakuje pysznie! Koniecznie przetestujcie ten przepis, a na pewno dołączycie do fanów kaszy bulgur.


Lista składników na 1 dużą porcję
- 70g kaszy bulgur Ekorein (niecała połowa szklanki)
- 100g fileta z kurczaka (jeden bardzo mały filet)
- pęczek pietruszki
- 1 mała cukinia
- połówka małej czerwonej cebuli
- słodka papryka
- sól himalajska, czarnuszka, 2 łyżki oleju kokosowego  (również do kupienia na Ekorein)

Krok po kroku
1) Kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu.
2) Cukinię kroimy w kostkę, doprawiamy i smażymy na łyżce oleju kokosowego do miękkości.
3) Czekając na cukinię drobno kroimy cebulę oraz pietruszkę. 
4) Do miseczki dodajemy kaszę, cukinię, cebulę, pietruszkę. Na tej samej patelni w razie potrzeby dodajemy odrobinę oleju kokosowego i smażymy przyprawionego kurczaka. Przekładamy do miseczki i wszystko razem mieszamy. Można zjadać od razu, albo zapakować do lunchboxa.

Smacznego! 

PS Kot nie jest dołączany do zamówienia ;)




Podziel się:

8 komentarze

  1. Wygląda pysznie, nawet nie wiedziałam,że taka kasza istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też właśnie kupiłam tą kaszę ale jeszcze nie próbowałam. Koniecznie przetestuję z Twoim przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie takie dania należą do moich ulubionych. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie do ugotowania kaszy bulgur, która leży sobie od jakiegoś czasu w spiżarce zapomniana. Obiad wygląda świetnie. Uwielbiam dania z kurczakiem i cukinią;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swego czasu nie przepadałam za cukinią, zawsze uważałam ją za mdłą i niesmaczną, dopiero Twoje przepisy pokazały mi, że cukinia odpowiednio przygotowana może być pyszna! :)

    PS. Wszystkim początkującym polecam stronkę www.ilewazy.pl Zawsze miałam problem z tym ile co waży jakie ma wartości, a tutaj można znaleźć mnóstwo typowych i nietypowych rzeczy. :)
    Mega wielki szacunek dla tych ludzi za ogrom pracy. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie się zajadam :)
    Rewelacja
    Zamiast pietruszki użyłam szpinaku, bo jej nie lubię, ale bardzo się cieszę że umieściłaś tutaj ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń