Zupa pomidorowa z czerwoną soczewicą


Lubicie pomidorówkę? No to pokochacie też moją zupę z soczewicy! Jak dla mnie smakuje lepiej niż klasyczna pomidorówka z ryżem, ale o tym musicie przekonać się sami. :)

Lista składników
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 2 marchewki
- kartonik przecieru pomidorowego
- 2 łyżki oleju kokosowego
- ulubione przyprawy (u mnie tymianek, oregano, bazylia, sól himalajska, czarnuszka) -> Ekorein
- 1 szklanka czerwonej soczewicy
- 1l bulionu warzywnego (domowego, albo stworzonego na bazie ekologicznej kostki bulionowej)

Krok po kroku
1) Cebule i czosnek obieramy, cebule kroimy w drobną kostkę, a czosnek przeciskamy przez praskę. Podsmażamy w garnku, aż cebulka się zeszkli.
2) Marchewkę obieramy, kroimy w talarki i dodajemy do garnka. Smażymy razem przez 2-3 minuty, następnie dodajemy opłukaną na sicie soczewicę, przecier pomidorowy i zalewamy bulionem.
3) Gotujemy na małym palniku ok. 20 minut od chwili zagotowania (do miękkości soczewicy i marchewki). Doprawiamy do smaku.

Podajemy ze świeżymi ziołami i chrupiącym pieczywem. 
Smacznego!



Podziel się:

10 komentarze

  1. Chętnie pokazałabym Ci wczorajszą historię mojej przeglądarki internetowej... XD z racji tego, że pomidorową mogłabym jeść codziennie, szukałam jakiegoś ciekawego przepisu, żeby sobie ją ugotować na weekend :D DZIĘKI !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ apetyczna zupa. Powiem szczerze, że z soczewicą jeszcze nie jadłam. Kusząca propozycja :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to czas to zmienić, mega smak! :) I o wiele bardziej syci niż z makaronem czy ryżem :)

      Usuń
  3. Właśnie się gotuje ;) Pachnie super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak się ugotuje :))!

      Usuń
    2. Przepyszna!!! Co prawda zrobiła ciut inaczej bo moja gadzina mała (córka) jak zobaczyłaby cebule to by nie zjadła więc podgotowałam marchewkę, cebule plus bulion a później zblendowałam i dopiero wtedy dodałam soczewice!! Prosiła o dokładkę :)

      Usuń
  4. Uwielbiam taką pomidorową. To chyba moja ulubiona z tradycyjnych zup. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. na sam widok zdjęć aż ślinka cieknie :) mam zamiar wykorzystać twoje przepisy w kuchni, bo mnie brakuje weny :)

    OdpowiedzUsuń