Dietetyczny rosół


Kiedyś już mówiłam Wam jak bardzo lubię zupy. Rosół to podstawa niedzielnych obiadów oraz pierwsze danie obiadowe, które nauczyłam się robić jako dziecko, chyba dlatego wracam do niego zawsze z sentymentem :)


Lista składników
- filet z kurczaka
- 3-4 marchewki
- 1 pietruszka 
- 1 seler
- 1/2 pora
- 1/2 pęczka koperku
- 2 ekologiczne kostki rosołowe
- Pieprz, sól, czarnuszka do smaku

Krok po kroku
1) Kurczaka gotujemy do miękkości w garnku z wodą w ilości zakrywającej mięso (ok. 15-20 minut, aż przestaną się zbierać burzyny).
2) Opłukane mięso przenosimy do nowego garnka (średniej wielkości), zalewamy wodą do 3/4 jego objętości, dodajemy obrane i pokrojone warzywa. Gotujemy na niewielkim płomieniu do miękkości warzyw.
3) Dodajemy kostki rosołowe i przyprawy. Podajemy z ugotowanym makaronem pełnoziarnistym i koperkiem.

Smacznego!


Podziel się:

7 komentarze

  1. W sumie to ja nie wiem jak rosół może byc dietetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to nie wiem jak rosół może być kaloryczny :P Przecież to woda z warzywami i mięsem :) jak pieczemy kurczaka to nie pozbywamy się z niego tłuszczu :)

      Usuń
    2. Zgadzam się. Tym bardziej z piersi, która prawie nie ma tłuszczu. Sama robię ostatnio rosół co tydzień, czasami jemy normalnie bez makaronu jako pierwsze danie :)

      Usuń
  2. Nie ma to jak rosołek w zimę. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsza zupa, do której zawsze będę wracać <3

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na obiad! :) szkoda tylko że sie nim nie naje ;p

    ps: dopiero zaczynam przygode z blogowaniem, także zapraszam do mnie.
    the-woman-gym.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń