Fit frytki


Ciąg dalszy tworzenia zdrowych zamienników żywności typu fast food, czyli frytki z batatów! Bataty to słodsza (i moim zdaniem smaczniejsza :)) wersja tradycyjnych pyrek. Mają niższy indeks glikemiczny, zawierają karoteny, a ponadto słyną z wartości przeciwnowotworowych. Koniecznie wypróbujcie ten przepis jeśli uwielbiacie frytki, jak dla mnie przebijają wszystkie jakie do tej pory jadłam!



 Lista składników na michę frytek
- 3 duże bataty
- łyżka oliwy z oliwek
- zioła prowansalskie, wędzona lub słodka papryka

Krok po kroku
1) Bataty obieramy (tak jak ziemniaki), kroimy w słupki i równomiernie rozkładamy na blaszce.
2) Skrapiamy oliwą, posypujemy przyprawami i pieczemy w nagrzanym do 220 stopni piekarniku (funkcja góra-dół) aż zaczną się miejscami brązowić i będą miękkie (ok. 25-30 minut). Od czasu do czasu mieszamy.

Świetnie smakują solo, ale również jako dodatek do mięsa i surówki.
Smacznego!


Podziel się:

10 komentarze

  1. Uwielbiam takie frytki <3 już dawno nie jadłam, więc chyba najwyższy czas zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie wygląda :)

    Zapraszam do konkursu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że pięknie wygląda to pewnie jeszcze obłędnie smakuje. :-) Zabiorę Ci jedną fryteczkę. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie zdrowe frytki z piekarnika :) z batatów juz próbowałam, ciekawa jestem z czego jeszcze można zrobić

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha

    Zapraszam do mnie:klik klik klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Można jeść na zimno? czy nie za bardzo będą smakować ? :c

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam frytki z batatów. Wersja z piekarnika smakuje najbardziej i do tego są zdrowe bo nie zawierają zbędnego tłuszczu. Świetnie, że mi o nich przypomniałaś, dzisiaj przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń