Zupa krem z dyni


Nie ma nic lepszego niż sezonowe warzywa, dlatego na pierwszy plan wysuwa się dziś dynia. 
Pyszna zupa krem, a jeśli macie ochotę na bardziej treściwy posiłek, spisze się równie doskonale jako sos do ugotowanego na parze kurczaka. 


Lista składników na duży garnek zupy (5 porcji):
- 2 małe dynie
- 3 małe cebule
- bulion warzywny własnej roboty (ja przygotowuję wcześniej i zamrażam - dla jasności bulion to wywar z gotowanych warzyw i mięsa :))
- łyżka oleju kokosowego
- ulubione przyprawy
do podania: łyżka jogurtu naturalnego, koperek/pietruszka, pestki dyni/pełnoziarniste grzanki

Krok po kroku:
1) Obraną i wydrążoną z pestek dynię kroimy w kostkę.
2) W dużym garnku na oleju kokosowym podsmażamy pokrojoną w półksiężyce cebulę przez około 2 minuty.
3) Dodajemy dynię, bulion, zalewamy wodą i gotujemy do miękkości warzyw (ok. 30 minut pod przykryciem). 
4) Doprawiamy wedle uznania i blendujemy na gładki krem. 

Smacznego!



Podziel się:

7 komentarze

  1. Nie ma nic lepszego niż zupa krem, z dyni nie jadłam, ale muszę wypróbować Twój przepis! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super! :)
    Od długiego czasu planuje zrobić zupę krem z dyni i zrobię ja po raz pierwszy według tego przepisu! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie przytargałam do domu 3 dorodne dynie, będzie pyszna zupa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię :) nie jadłam już od tygodnia :D serio, u mnie na stole teraz prawie codziennie coś z dyni!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam dyniowe kremy... Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam krem z dyni, kocham, po prostu kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, idealny jesienny obiad :)

    OdpowiedzUsuń