Makaron z tuńczykiem w sosie pomidorowym z pietruszką

Razem z powrotem roku akademickiego do łask powróciły dania z pudełka. Ostatnio nie mogę narzekać na nadmiar wolnego czasu, dlatego lunchboxy ratują mnie przed rzucaniem się na drożdżówki i ciasta ze szpitalnego bufetu w przerwach między zajęciami. Lubicie makaron? Koniecznie sprawdźcie ten przepis, wystarczy 20 minut aby przygotować sobie pożywne posiłki na cały dzień :)


Lista składników na 3 porcje
- 0,5 opakowania pełnoziarnistego makaronu świderki
- puszka tuńczyka w oleju roślinnym
- 1 cebula (ja użyłam czerwonej)
- krojone pomidory (1 kartonik/ew. puszka)
- jogurt naturalny (Poznaniacy, polecam jogurt z Naramowic - idealny do sosów, nie warzy się i ma idealną konsystencję!)
- ulubione przyprawy, kilka listków posiekanej pietruszki

Krok po kroku
1. Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu.
2. Pokroić cebulę w kostkę i podsmażyć do miękkości na oleju z tuńczyka.
3. Na patelnię dodać tuńczyka i pomidory, wszystko razem wymieszać, dodać jogurt i doprawić do smaku.
6. Do pudełek wykładamy makaron, sos tuńczykowo-pomidorowy i dekorujemy pietruszką.

Smacznego!


Podziel się:

16 komentarze

  1. Makaron z dodatkami, najlepszy pomysł na obiad! Twój wygląda absolutnie obłęęęędnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwe i smaczne :)
    Zapraszam do mnie ---> http://fithealthylive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie, chyba wiem jaki będzie mój następny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam makaron, tuńczyka i pomidory. Danie idealne dla mnie. Do lunchboxa świetnie się nada. Ja też ostatnio częściej sobie przygotowuje jedzenie w pudełkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na coś szybkiego i wartościowego!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja ulubiona wersja makaronu razowego jest brokułami, z tuńczykiem też się nieźle prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja ulubiona wersja makaronu razowego jest brokułami, z tuńczykiem też się nieźle prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie zrobiłam i zjadłam! Przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis! Mam zamiar zrobić to dzisiaj na obiad, ale mam jedno pytanie: ile dodać jogurtu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mały kubeczek będzie ok :) najlepiej dodawać po łyżce i samemu wybrać ile dodać do smaku :)

      Usuń
  10. Czy zamiast tuńczyka można dodać filet np z morszczuka? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zmieni to zupełnie smak potrawy, ale możesz przetestować ;)

    OdpowiedzUsuń